×
Filmowy listopad 2021 w ocenach. Oczy Tammy Faye, The Eyes of Tammy Faye (2021), reż. Michael Showalter.

Filmowy listopad 2021 w ocenach

Czyli co Q-Słonko widziało w listopadzie.

Filmowy listopad 2021 w ocenach

8

Ghostbusters: Afterlife. Pogromcy duchów. Dziedzictwo

Śmierć Egona Spenglera napędza spiralę wydarzeń, która naprzeciw upiornych demonów stawia wnuków tego Pogromcy duchów. Utrzymana w klimacie Kina Nowej Przygody udana kontynuacja kultowej serii, którą ogląda się bardzo dobrze i która świetnie została odegrana przez młodych aktorów.

Red Notice. Czerwona nota

Dwoje światowej sławy złodziei poluje na legendarne jaja Kleopatry. Amerykański agent specjalny poluje na dwoje światowej sławy złodziei. Rozrywkowo-przygodowe kino akcji, które nie wymaga uczestnictwa mózgu w trakcie seansu, co jest jego największą zaletą.

Summer of Soul (…Or, When the Revolution Could Not Be Televised)

Dokumentalna opowieść o zapomnianym Festiwalu Kultury Harlemu z 1969 roku, z którego oryginalne nagrania zostały udostępnione dopiero 50 lat później. Okraszona świetną muzyką historia kulturalnego fenomenu, który idealnie trafił w okres rosnącej samoświadomości społeczności afroamerykańskiej. Prawdopodobny zdobywca przyszłorocznego dokumentalnego Oscara.

7

Dziewczyny z Dubaju

Oparta na faktach opowieść o grupie ekskluzywnych pań do towarzystwa dla arabskich szejków. Sprawnie i warto opowiedziany, zrealizowany na bogato film, który stawia na momentami niepotrzebną rozrywkę, zamiast na poważnie podejść do zajawionego dopiero na końcu oczywistego problemu.

Eyes of Tammy Faye, The. Oczy Tammy Faye

Historia sukcesu i bolesnego upadku pary teleewangelistów, których imperium runęło w bezprecedensowy sposób. Nie da się ukryć, że to biopic, którego główną wartością jest przyjemność oglądania kreacji aktorskich. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że tematyka pozwoliła też na brawurową realizację. Poza tym – typowy przedstawiciel gatunku.

Finch

Śmiertelnie chory inżynier buduje inteligentnego robota, by opiekował się jego ukochanym psem. Nie mam pojęcia po co tracić kasę na kręcenie takich filmów, ale braku uroku zarzucić mu nie można.

House of Gucci. Dom Gucci

Historia upadku modowego rodu Guccich opowiedziana przez pryzmat fatalnego w skutkach małżeństwa jednego z dziedziców. Topowi aktorzy, topowa realizacja, arcyciekawa historia – wszystko to sprawia, że „Dom Gucci” ogląda się fajnie, ale jeszcze fajniej obejrzałoby się to w formie serialu limitowanego.

King Richard. King Richard: Zwycięska rodzina

Pochodzą z Compton, ale nie grają rapu, tylko w tenisa ziemnego. Serena i Venus nie mają jeszcze 14 lat, ale ich ojciec wie, co zrobić, żeby zostały gwiazdami światowego sportu. Efektownie zrealizowana, dobrze zagrana, typowa filmowa biografia sportowa, której jedynym mankamentem jest to, że jest lukrowaną laurką.

6

Army of Thieves. Armia złodziei

Międzynarodowa grupa złodziei planuje obrabowanie kilku sejfów stworzonych przez legendarnego ślusarza Hansa Wagnera. Przyjemnie rozrywkowe kino z gatunku heist-movie. Wartkie, choć o te pół godziny za długie, przez co traci na wartości.

Harder They Fall, The. Zemsta rewolwerowca

Czarnoskóry rewolwerowiec przemierza Dziki Zachód w poszukiwaniu zemsty na mordercach swoich rodziców. Piękny wizualnie, mocno stylizowany western ze świetną ścieżką dźwiękową i prostą historią zemsty. Po skróceniu go o 40 minut wystawię mu ocenę o dwa punkty wyższą.

Trip, The. Złe dni

Małżeństwo wyjeżdża na weekend do domku w górach, by się pozabijać. Zgrabna czarna komedia kolesia od Zombie SS obsadzona najlepszym, co Skandynawia ma aktorsko oprócz Madsa Mikkelsena. Należało spodziewać się więc po niej więcej.

5

Bruised. Poobijana

Była gwiazda żeńskiego MMA szuka powrotu do oktagonu, gdy musi zaopiekować się swoim kilkuletnim synkiem. Film w reżyserii Halle Berry stara się podjąć kilka ważnych tematów, ale finalnie nie podejmuje na poważnie żadnego. To schematyczne sportowe kino z wbijaniem widzowi młotkiem, że Berry wielką aktorką jest.

Don’t Let Go

Prowadząc śledztwo w sprawie zamordowanej bratanicy, policjant odbiera od niej telefon. Znaczy się dziewczyna do niego dzwoni, a nie, że zabiera aparat telefoniczny trupowi :P. Częstotliwość dla ubogich. Wywołując u widza zero zaangażowania, od razu skazujesz się na najbardziej nijaką ocenę.

Eternals

Grupa boskich superbohaterów do tej pory ukrywała się przed światem, ale w końcu musi ujawnić swoje prawdziwe oblicza. Chloe Zhao jest problemem tego filmu, a nie korzyścią. Powiedzą Wam, że wprowadza do komiksowego kina arthouse, który zaskakująco tam pasuje. Ale on tam nie pasuje, tylko tak się wydaje, bo Zhao dostała Oscara za inny film.

Jak zostać gwiazdą

Utalentowana wokalnie nastolatka z małego miasteczka rusza na podbój programu telewizyjnego szukającego nowych talentów. A i owszem, twórcy tego filmu nie mają powodu do wstydu, bo jest przyzwoity. Przyzwoitość to jednak za mało, bo więcej pazura miała kampania promocyjna filmu niż film. Fatalna Urszula Dudziak. Pani się śpiewaniem zajmie, pani Ulo.

4

Venom: Let There Be Carnage. Venom 2: Carnage

Eddie Brock i Venom muszą stawić czoła seryjnemu mordercy, w którego ciele rozgościł się morderczy symbiot Carnage. Równie zły, co pierwsza jego część, więc spodoba się fanom jedynki. Reszta może przewinąć do sceny po napisach.

Podziel się tym artykułem:

Skomentuj

Twó adres e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Quentin 2023 - since 2004