Filmowy marzec 2020 w ocenach. The Banker (2019), reż. George Nolfi.
Filmowy marzec 2020 w ocenach. The Banker (2019), reż. George Nolfi.

Filmowy marzec 2020 w ocenach. Edycja Na Poważnie

Czyli co Q-Słonko widziało w marcu.

Filmowy marzec 2020 w ocenach

8

Banker, The

Prawdziwa historia ambitnego czarnoskórego przedsiębiorcy, który śmiało przecierał biznesowe szlaki w białej Ameryce. Wciągający od pierwszych minut w historię zdawałoby się zarezerwowaną przez finansową tematykę jedynie dla wtajemniczonych. O wiele ciekawszy niż lansowany na lewo i prawo film „Tylko sprawiedliwość”.

7

Adopt a Highway. Autostrada nadziei

Próbujący wyjść na prostą więzień na zwolnieniu warunkowym odnajduje niemowlę w koszu na śmieci. Wciągający i wzruszający film, w którym nic się nie dzieje, a mógłby trwać dziesięć godzin i z przyjemnością, by się go oglądało.

All the Bright Places. Wszystkie jasne miejsca

Niedoszła samobójczyni z depresją poznaje sympatycznego chłopaka, z którym realizuje szkolny projekt. Zdecydowanie nie ten poziom, co „Gwiazd naszych wina” czy „Earl i ja, i umierająca dziewczyna”, ale z tej samej półki fabularnej.

Candyman

Odważna studentka uniwerku w Chicago postanawia zbadać legendę miejską o Candymanie – mordercy z hakiem zamiast dłoni. Seans powtórkowy. Nie robi takie wrażenia, jak kiedyś, ale oparł się czasowi i ma wszystko, co powinien mieć kultowy horror.

Danger Close: The Battle of Long Tan. Bitwa o Long Tan

Oddział australijskich i nowozelandzkich żołnierzy zostaje otoczony podczas wojny w Wietnamie przez przeważające siły przeciwnika. Sprawnie nakręcone kino wojenne bez ambicji zostania czymś więcej niż tylko hołdem oddanym prawdziwym wydarzeniom z lat 60. ubiegłego wieku.

Invisible Man, The. Niewidzialny człowiek

Osaczana kobieta twierdzi, że prześladuje ją niewidzialny człowiek. Świetnie wyreżyserowany horror, którego autor w umiejętny sposób wykorzystuje proste założenie fabuły i wyciska je do granic możliwości.

Miracle in Cell No. 7. Yedinci Kogustaki Mucize aka Cud w celi nr 7

Niepełnosprawny umysłowo tata trafia do więzienia, gdzie oczekuje na wykonanie kary śmierci za zabójstwo dziecka. Ładnie sfilmowany melodramat, który stawia sobie za cel wzruszenie widza i wie, jak to zrobić.

Once Brothers. Bracia

Dokument ze świetnej serii ESPN o najciekawszych wydarzeniach w historii sportu. Poświęcony brutalnie przerwanej przyjaźni gwiazd jugosłowiańskiej koszykówki: Vlade Divaca i Drażena Petrovića. Warto.

Sala samobójców. Hejter

Po wydaleniu ze studiów ambitny Tomek zaczyna robić karierę nakręcając internetowy hejt za pieniądze. Kolejny dowód na to, że Jan Komasa potrafi robić filmy. Być może najlepiej ze wszystkich młodych polskich twórców. Nie jest to jednak wielkie kino, które zostałoby w głowie na dłużej.

Sorry We Missed You. Nie ma nas w domu

Głowa zmagającej się z codziennością czteroosobowej rodziny zakłada własny biznes, by poprawić jakość życia najbliższych. Nie tak mocny jak „Ja, Daniel Blake”, ale równie do bólu aktualny. Z pewnością nie jest to seans na nadchodzący kryzys.

Way Back, The

Nadużywający alkoholu były gwiazdor licealnej koszykówki wraca do swojej dawnej szkoły, by podjąć się trenowania tamtejszej drużyny. Macie przed oczami, jak mógłby wyglądać opisany właśnie film? I dokładnie tak wygląda. Co nie jest zarzutem.

6

Chinatown

Prywatny detektyw podejmuje sprawę niewiernego męża, by wkrótce wszystko się skomplikowało. Bywa, że oglądam filmy sprzed XX lat i widzę ich wielkość, a bywa, że nie. To zdecydowanie ten drugi przypadek, aczkolwiek nie lubię kina noir.

Hunt, The. Polowanie

Grupa bogaczy urządza krwawe polowanie na ludzi. Typowy przedstawiciel kina survivalowego, którego zwierzyną są ludzie. Udaje mu się jednak przemycić kilka celnych obserwacji współczesnego społeczeństwa.

Pan T.

Zmagania z system antysystemowego warszawskiego literata u schyłku epoki stalinizmu. Interesująca forma, świetny Wilczak, kilka równie świetnych fragmentów przeplatanych przeciętnością maskowaną przez dobrą robotę scenograficzno-kostiumową.

Underwater. Głębia strachu

Zniszczeniu ulega placówka wydobywcza na dnie Rowu Mariańskiego. Pracownicy próbują ratować życie. Film, któremu nie można wiele zarzucić, bo jest taki jak miał być, jednocześnie ogląda się go z obojętnością.

5

Escape from Pretoria

Oparta na faktach historia aktywisty, który w czasach apartheidu postanawia dać nogę z więzienia. Świetnie zrealizowany nudny film.

Good Liar, The. Kłamstwo doskonałe

Podstarzały naciągacz bierze na celownik bogatą wdowę i rozkochuje ją w sobie via portal randkowy. Tak wygląda film, który ma wszystko, co powinien mieć dobry thriller z twistem, poza twistami, które rozkminia się pół godziny wcześniej.

Guns Akimbo

Programista, a zarazem archetypowy no-life, z przytwierdzonymi na stałe do dłoni pistoletami bierze udział w internetowym show na śmierć i życie. Posiadająca wiele przebłysków krwawa komedia science-fiction udanie opisująca współczesny świat. Pomimo tych plusów sprawia wrażenie nakręconej na autopilocie i w efekcie dość mocno mnie zawiodła.

Jumanji: The Next Level. Jumanji: Następny poziom

Bohaterowie pierwszej części powracają do Jumanji niekoniecznie w tych samych ciałach, co poprzednio. Jak również niekoniecznie jest to tak sympatycznie rozrywkowy film jak część pierwsza.

Mayday

Sekretny bigamista wplątuje się w kłopoty, które mogą sprawić, że jego żony dowiedzą się o swoim istnieniu. Adam Woronowicz daje aktorski popis w tej niewiarygodnej i pozbawionej odpowiedniego tempa farsie.

Spenser Confidential. Śledztwo Spensera

Były policjant po wyjściu z pierdla wraca do sprawy, która go tam wsadziła. Kwintesencja przycinania jaj dobrym reżyserom przez Netfliksa. Zamiast lekkiego buddy-movie, toporna cegła.

W lesie dziś nie zaśnie nikt

Grupa młodzieży przebywającej głęboko w lesie na obozie offline zostaje zmuszona do walki o życie. Pierwszy polski slasher wstydu nie przynosi, ale satysfakcji też nie. Sprawia wrażenie odhaczającego elementy obowiązkowe i to wszystko, co jest w stanie z siebie wykrzesać.

4

Candyman 2: Farewell to the Flesh. Candyman 2: Pożegnanie z ciałem

Candyman przenosi się z Chicago do Nowego Orleanu i robi to, co potrafi najlepiej. Kwintesencja kontynuacji prosto na VHS. Dziwne, że późniejszy reżyser „Kinseya” czy „Bogów i potworów” nie potrafił tchnąć w ten film coś więcej.

3

Zero Boys, The. Brygada Zero

Fachowcy od paintballa otrzymują możliwość sprawdzenia się w prawdziwej walce o życie. Klasyka VHS-u, która jakoś mnie ominęła, zaczyna się rewelacyjnie. A potem bieda aż piszczy.

Skomentuj

Twój adres mailowy nie zostanie opublikowany. Niezbędne pola zostały zaznaczone o taką gwiazdką: *

*

Quentin

Quentin
Jestem Quentin. Filmowego bloga piszę nieprzerwanie od 2004 roku (kto da więcej?). Wcześniej na Blox.pl, teraz u siebie. Reszta nieistotna - to nie portal randkowy. Ale, jeśli już koniecznie musicie wiedzieć, to tak, jestem zajebisty.