Czyli co Q-Słonko widziało w listopadzie.
9
– Blood Rain
Ambitny prokurator przybywa na odizolowaną od świata wyspę, by tam wplątać się w krwawą zemstę. Znakomity thriller kostiumowy prosto z mojej ukochanej Korei.
– Bogowie
Filmowa biografia doktora Religi. Pierwszy całkowicie amerykański film polski (czytać, jako komplement – przyp. Q).
– Dead Snow 2: Red Vs. Dead
Ożywionych zombie-nazistów może pokonać jedynie ożywiona zombie-Armia-Czerwona. Jedynka mnie zawiodła, dwójka jest dokładnie taka, jak miałem nadzieję, że będzie część pierwsza.
8
– As Above, So Below
Łowczyni skarbów i przygód schodzi do paryskich katakumb w poszukiwaniu kamienia filozoficznego. Zaskakująco wartki i rozrywkowy found-footage.
– Classic, The
Córka ze starych listów poznaje wzruszającą miłosną historię swojej matki. Powtórny seans okazał się równie udany co kilka lat temu. Klasyka koreańskiego wyciskacza łez.
– Dinosaur 13
Gdyby nie kino dokumentalne, nigdy bym się nie dowiedział, jaka historia stoi za najlepiej zachowanym szkieletem T-Rexa, jaki odnaleziono. Za to je kocham.
– Earth to Echo
Trzech przyjaciół podąża śladem tajemniczego sygnału. Tak wyglądałby „The Goonies”, gdyby został nakręcony 30 lat później.
– Frank
Niespełniony muzyk dołącza do ekscentrycznego zespołu rządzonego przez charyzmatycznego wokalistę. Pomysłowe kino niezależne, któremu nie potrzeba CGI, a wystarczy wielki, plastikowy łeb.
– Fury
Ostatnie dni wojny z punktu widzenia załogi amerykańskiego czołgu. Wojenne, męskie kino na realistycznym poziomie.
– Guest, The
Tajemniczy wojskowy wkupia się w łaski przeciętnej, amerykańskiej rodziny. Emocjonujący hołd dla kina spod znaku kasety VHS.
– Hard Day, A
W taki dzień jak ten, pewien koreański glina jeszcze uwierzy, że pogrzeb matki, to najlepsze co go dziś spotkało. Zgrabny i wartki thriller bez przestojów.
– Horrible Bosses 2
Trzech przyjaciół szuka zemsty na biznesmenie, który doprowadził ich do bankructwa. Udany sequel i przy okazji zabawna komedia.
– I’m a Cyborg But That’s OK
Ona myśli, że jest cyborgiem. On myśli, że potrafi skraść wszystko – nawet jej serce. Niepowtarzalne i oryginalne spojrzenie na chorobę psychiczną przez koreańskiego mistrza reżyserii.
– Interstellar
Ostatnią szansą ludzkości na przetrwanie jest kosmiczna podróż w inny wymiar. Bardzo fajne kino obyczajowe.
– R100
Wyrobienie sobie karty członkowskiej w klubie sado-maso tylko z początku wygląda na dobry pomysł. Standardowo pokręcony japoński film, ale – o dziwo – podany w dość znośny dla „normalnego” widza sposób.
– Stop at Nothing: The Lance Armstrong Story
Kolejny z dokumentów odsłaniających mechanizmy oszustwa Lance’a Armstronga. Trudno się dziwić, że taka historia doczekała się kilku filmów dokumentalnych.
– Unforgiven
Japoński remake „Bez przebaczenia”. Udany zabieg z zamianą kowbojów na samurajów, choć całość nie tak udana jak klasyk Eastwooda.
– What If
Leczący złamane serce chłopak zakochuje się w dziewczynie. Niestety, ona już ma chłopaka. Historia jak wszystkie, ale opowiedziana z humorem i wdziękiem.
– Zombeavers
Odpoczywającą w domku nad jeziorem młodzież atakują zmutowane bobry. Bardzo bobry film.
7
– Dog, The
To jego postać sportretował Al Pacino w „Pieskim popołudniu”. Teraz osobiście opowiada swoją zwariowaną, ale też smutną historię.
– Herschell Gordon Lewis: The Godfather of Gore
Wymyślił gore, to ochroniło go przed zostaniem drugim Edem Woodem w historii kina. Rozrywkowy dokument o tytułowym bohaterze, krwi i cyckach.
– Hunger Games, The: Mockingjay Part 1
Po krwawo stłumionej rewolucji, obywateli Panem do walki może natchnąć jedynie Katniss. Chyba najlepsza jak dotąd część „Igrzysk śmierci”.
– Man on High Heels
Bezwzględny detektyw dojrzewa do decyzji o przejściu operacji zmiany płci. Od tego filmu zaczęło się u mnie w domu szaleństwo na punkcie Cha Seung-wona :).
– Murder, Take One aka The Big Scene
Nieustępliwy i stąpający na granicy prawa detektyw na tropie morderstwa młodej dziewczyny. Koreański thriller z twistem i nie zawsze udaną zabawą gatunkiem.
– Next Goal Wins
Dokumentalna – i całkiem przyjemna – historia najgorszej drużyny w rankingu FIFA, która na stanowisko trenera zatrudnia Holendra. Nie, nie chodzi o Polskę.
– Predestination
Tajemniczy barman składa swojemu klientowi propozycję nie oddrzucenia. Prawdopodobnie najbardziej pokręcony film o podróżach w czasie ever.
– Secret
Aby chronić żonę podejrzaną o dokonanie morderstwa, detektyw zaciera wszystkie ślady i podejmuje śledztwo na własną rękę. Jeszcze jeden porządny koreański thriller z twistem.
– Over Your Dead Body
Sięgająca XVII wieku klątwa zawisa nad japońskim teatrem. Najbardziej klasyczna azjatycka opowieść grozy w nowoczesnym – i nieco nudnym – wydaniu.
6
– 22 Jump Street
Kontynuacja przygód dwóch tajniaków, którzy tym razem infiltrują uniwerek – nie porywa. Najbardziej ubawiły mnie aftercreditsy.
– Judge, The
Cyniczny adwokat broni oskarżonego o zabójstwo ojca – sedziego z ponad 40-letnim stażem. Na podstawie przykładów z tego filmu można by napisać Kompletną Encyklopedię Klisz Filmowych.
– Maze Runner, The
Jest takie miejsce, z którego można uciec jedynie przez tajemniczy labirynt. Są takie filmy, którym szkodzi, że są pierwszą częścią trylogii.
– Obywatel
Jerzy Stuhr przedstawia subiektywny przegląd wydarzeń z ostatnich kilkudziesięciu lat historii Polski. Filmowo słabo, merytorycznie… nie wszystkie fobie Stuhra są od razu fobiami całego narodu.
– Panzehir
Jego życie jest stawką ostatniego zadania legendarnego płatnego zabójcy. Tureckie kino mocno gatunkowe w stylistyce „Sin City”.
– Rigor Mortis
Bezrobotny aktor wynajmuje mieszkanie w bloku pełnym duchów. Piękny wizualnie film i przy tym zostańmy.
– Starry Eyes
Początkująca aktorka wygrywa kontrowersyjny casting. Hołd dla diabolicznych horrorów z lat 70-80. Środek przymula, ale warto się przemęczyć dla sceny morderstwa hantlem.
5
– Ouija
Plansza służąca do komunikacji z zaświatami staje się początkiem kłopotów grupki nastolatków. Mdły teen horror z wszystkimi wadami tego gatunku.
Podziel się tym artykułem: